szombat, február 21, 2015

31 nap a jobb blogolásért: Olvasói felmérés

Forrás és tippek a kihíváshoz

Ha többet szeretnénk tudni az olvasóinkról, vagy magáról a blogunkkal kapcsolatos véleményükről és esetleges igényeikről, az egyik módja, ha olvasói felmérést teszünk közzé. Ezt különböző formában tehetjük meg:


  • bejegyzéseink végén, vagy egy egész posztban direkt kérdéseket intézünk az olvasókhoz, és kérjük, hogy válaszoljanak,

  • létrehozunk egy űrlapot Google Drive-ban. Itt egy angol nyelvű tutorialt találhatsz ennek a mikéntjéről, ám ha belépsz a fiókodba, az új gombra kattintva csak meg kell keresned a listában (nálam a Továbbiakban volt) a Google Űrlapok opciót, ott a sablon alapján el lehet készíteni a sajátodat.

A Parajunkee említést tesz még a Gravity Forms és SurveyMonkey űrlapkészítő eszközökről, de előbbi például csak kimondottan Wordpressre való a leírás alapján, ráadásul fizetős is, ahogy láttam, emellett utóbbira is fel kell iratkozni, hogy használni tudd, ezért úgy gondolom, ha már felmérést szeretnénk készíteni, egyszerűbb, ha magán a blogon írjuk ki a posztban, vagy a Google Drive-ot használjuk ehhez.


* ** *

Én még sosem csináltam ilyesmit, sőt korábban nem is szóltam ki az olvasóimhoz egyáltalán, mert ezzel kapcsolatban vannak fenntartásaim, és még nem döntöttem el, egyáltalán akarom-e ilyen szintre vinni a blogot, hiszen mindig is inkább csak a gondolataimat közöltem. Noha a Google Drive-ban most felkeltette az érdeklődésem egy saját Űrlap elkészítése, azonban erre most nem igazán tudok időt szánni, viszont egyszer talán kipróbálom. :)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése