szombat, február 21, 2015

31 nap a jobb bologlásért: Keresőoptimalizálás

Forrás és tippek a kihíváshoz

A mai feladatunk, hogy rendet tegyünk a SEO háza táján.


Mi is az a SEO?


Mozaikszó az angol Search Engine Optimization kifejezés kezdőbetűiből, azaz magyarul keresőoptimalizálás. A bejegyzés végén felsorolok pár cikket ezzel kapcsolatban, mert igazság szerint soha nem hallottam róla azelőtt, és nekem is bőven edukálnom kell magam a témában.

Tömören: az a művészet, hogy a saját blogunkat minél előbbre hozzuk azon a találati listán, amit adott szavakra való rákeresés során jelenítenek meg a keresőmodulok.  Magyarán a te oldalad minél előbb szerepeljen a találati listán, ha olyan szavakra, kifejezésekre keresnek rá, mint "legzseniálisabb blogger", "legújabb üstökös az irodalomban", stb.


Én most kipróbáltam és magamra kerestem, és eléggé el is keseredtem, hogy a Google még akkor se adta ki magát a blogot, amikor kifejezetten az url címemre kerestem rá, ámbár valamiképp vigasztal, hogy a Facebook oldalamat és egy Bloglovin találatot listázott. 


A Parajunkee ajánlja a Google Webmaster Tool-ját, ez viszont angol, és első látásra fogalmam nincs, mi a francot kezdjek vele, úgyhogy ezt egyelőre elnapolom, mert laikusként egyáltalán nem akarok fejest ugrani bele. Viszont a további karbantartás érdekében rákereshetünk a hibás linkekre, amit ezzel a webes eszközzel könnyűszerrel megtehetünk,


* ** *

Hasznos oldalak:

  • Mi az a SEO?
    Kis-. és közepes vállalkozásoknak szóló informatikai információs oldal.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése