szombat, február 28, 2015

Egy blogger küszködései

*dobpergés és torok köszörülés* Nos, történt egy sabloncsere a blogon. Témakeresés, sablonfeltöltés, variálások, html-lel való hadakozás... A napom jelentős része ezzel ment el. Noha nem panaszkodok, mert szeretek vele időzni, szeretem különböző fortélyokkal csinosítani a blogom, és nincs is annál jobb, mint az új dizájnban gyönyörködni – bevallom, ilyenkor mindig leragadok kicsit a saját blogomon, és agyba-főbe frissítek, hiszen "olyan szépecske".

Időnként kell a változás, mert hatalmas löketet ad, és az ember lánya egyszerűen szívesebben jár fel a saját oldalára, ez pedig hihetetlen energiával képes eltölteni, különösen, ha több órányi kínlódás után végre elmosolyodhatsz azon, hogy sikerült kiküszöbölni egy –  vagy pár – nagy mumust. Úgyhogy éljen, most táncolok a csirkével én is!

A jó kinézetért folytatott harc

Blogolni jó. Kiírom a gondolataim, közzéteszem az alkotásaim, barátkozok, minyavalya. Rendkívüli jellemfejlődéseken mehetünk át a Mi-ez-ez-ez-ez? fázistól kezdve a html-lel való első babráláson át. Az online világgal történő ismerkedésünk során rengeteg trükköt tanulhatunk meg, viszont érhetnek kisebb-nagyobb katasztrófák is, ha figyelmetlenek vagyunk, mígnem annyira belénk rögzül minden, hogy egyéb bonyodalom nélkül, rutinosan végezzük már csak el a napi virtuális teendőinket.

Nem részletezem, mennyiféle nehézséget okozott nekem az új téma, egy dolgot viszont kiemelnék, mert találtam magára a problémára egy hihetetlenül gyors megoldást, ami úgy gondolom, talán sokaknak hasznos lehet.

Amikor hiba kerül a gépezetbe...

Mivel ez az új sablon megjeleníti a bejegyzések szerzőjét, a régebbi posztjaim között kutatgatva észrevettem, hogy adódik egy kis gubanc – fiókot változtattam ugyanis, a blogot azonban nem volt kedvem exportálni, importálni, ezért simán meghívtam a régi fiókommal az újat társszerkesztőnek, a réginek megszüntettem az admin jogait, a blogom pedig könnyen átköltözött.

Legalábbis azt hittem, hogy könnyen. Milliónyi kavarc lett, miután a Google is összevonta a fiókokat, én meg egészen belebonyolódtam, és kicsit kacifántosan vannak a dolgok, de már nem akartam ennél jobban belezavarodni, hogy új blogot kezdjek teljesen, avagy mi a francot kezdjek magammal, ezért hagytam így, ahogy lett. Ma viszont észrevettem, hogy a régi posztjaimnál az előző fiókombeli felhasználónevem neve szerepel, mindegy, hogy azt kitöröltem a szerzők közül, és egyáltalán nem tartozik hozzá ez a blogom. Ez eléggé szúrta a szemem, hiszen egy másik aliast jelenített meg, nem a lefixált blogos profilomat.

Na igen, előfordul, amikor az ember legszívesebben a haját tépné

Bevallom, elkapott a hiszti, hogy annyi munka után, most simán töröljem a sablont megint, hogy aztán órákba teljen, míg találok egy újat, végül úgy döntöttem, inkább átírom a régi fiókomban a felhasználónevet, hiszen azt úgysem használom... öhm, annyira. Azonban mégis szúrta a szemem, és egy kis keresgélés után sikerült is találnom egy angol nyelvű tutorialt, amivel kapcsolatban elég kishitű voltam, ahhoz képest pár perc alatt megcsináltam, és működött is, ezért úgy döntöttem, az új témával kapcsolatos ujjongásom mellé kiírom ide tömören, hogy mit is csináltam, hátha valaki hasznát tudja venni.

Így változtasd meg a bejegyzések szerzőjét

  1. Ha már benn vagyunk Bloggerben, az adott blog Sablonjához megyünk

    Mielőtt bármit is variálni kezdünk a sablonunkon, érdemes lementeni a biztonság kedvéért, a Biztonsági mentés/visszaállítás opció szintén itt található a jobb felső sarokban.
  2. Kattintsunk a HTML-kód szerkesztésére
  3. A html-ben keressünk rá erre a kifejezésre: <data:post.author/>

    Fontos, hogy a kurzort vigyük keresés előtt a html-szerkesztőbe, ezután egy egyszerű ctrl+F-fel előhívhatjuk a keresőt, és elvégezhetjük a keresést. Az is fontos, hogy pontosan erre az elemre keressünk, mert ha simán egy szót vagy más részletet írunk be, akkor olyasmit is kiad a találatok között, amihez nem szabad hozzányúlnunk!
  4. Az összes <data:post.author/> elemet írjuk át az áhított felhasználó-, írói vagy becenévre, esetemben én minden <data:post.author/> részt felcseréltem Piperrel.
  5. Ha végeztünk, a Mentésre kattintunk.
Ezzel a módszerrel egységesen a megadott név lesz feltüntetve az összes poszt szerzőjeként.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése