hétfő, február 23, 2015

Íróeszköz: Writing Prompts

2014 októberében írtam Íróeszköz címmel arról, hogy én, mint 21. századi, írni imádó leányzó egészen pontosan mivel is írok. Ezen az ötleten felbuzdulva gondoltam ki egy sorozatot, amiben olyan telefonos és egyéb alkalmazásokat veszek górcső alá, amik egy modern írópalánta számára hasznosak lehetnek, és első sorban amiket én magam is használok nap mint nap, illetve éppen csak megismerkedem vele, de használni tervezem. 

Íme tehát a legelső alanyunk, a Writing Prompts névre hallgató, angol nyelvű androidos alkalmazás az ARC Apps jóvoltából.

Inspiráció és kihívás


Amikor a saját képzeletünk csődöt mond, és alkotói válságban találjuk magunkat, vagy csak épp fejleszteni szeretnénk a képességeinket, feszegetni azokat a bizonyos határokat, kedvünk támadhat arra, hogy "más mondja meg nekünk a tutit", amiről írhatnánk. 
Saját magam először tavaly év elején vettem a bátorságot, hogy meghatározott feltételek – promptok – alapján írjak, és amennyire azt gondoltam, nekem ugyan sose menne az ilyen, hiszen szeretem akkor és azt csinálni, amit akarok, igencsak kellemeset csalódtam, mert roppantul élveztem. Igaz, én fanfictionben próbáltam ki eddig, így nem csak az alap szituáció volt adott, hanem egy adott világ adott karakterein belül mozogtam, és ezeket a promptokat mindig egy rajongói blog adta meg, ami elég specifikus. Viszont régóta keresek egy ilyen, általánosabb promptos alkalmazást, ezért nagyon megörültem, mikor láttam, hogy létezik valami, ami tetszetős, ráadásul ingyenes is.

Külcsín és belbecs


Az app kinézete rendkívül tetszetős, kék-fehér színsémára épül, amiben a kék maximum fényerőn kicsit bánthatja talán a szemet, de az teljesen egyénfüggő, bár én ne is mondjak semmit, akinek a szeme hihetetlenmód fényérzékeny, és állandóan a legalacsonyabb fényerőn van mindenem. A színek nem harsányak ugyan, jól olvasható a fekete betű a fehér alapon.

Az alkalmazást megnyitva azonnal egy prompt fogad minket – lásd alább a képen –, amit a Send Prompt opcióra kattintva akár el is emailezhetünk magunknak. Mivel az app ingyenes, némi hirdetés  foglal helyet a kezelőfelületen – More Apps, ne kattints rá, hacsak nem érdekel kifejezetten –, és bár tetemes helyet elvesz a képből, nem annyira mondanám zavarónak úgysem, hogy engem egyenesen sírba lehet kergetni a hirdetésekkel.




Ami igazán meglepett, hogy a promptokat lefordítani is lehet a beépített Google Fordítóval – Language –, így angol mellett spanyol és francia nyelven érhetők még el, viszont ezeken a nyelveken nem beszélek, így nem tudom megmondani, mennyire pontos a fordítás, hiszen a Gugli fordítója rendesen szokott bakizni... Az egyetlen hátrány, amit itt mondani tudok, hogy helyenként sokat kellett vele játszanom, hogy az Előző és Következő gombok (Back és Next: a promptok között lehet velük mászkálni.) között lévő nyelvválasztós részre tudjak kattintani.




Természetesen a Writing Promptsból is található egy Pro, azaz fizetős verzió, ami párszár HUF-ért érhető el. Ezek általában némileg több funkciót szolgáltatnak, illetve nem tartalmaznak hirdetéseket – elvileg –, viszont én semmi esetre sem fizetnék érte, mert ahogy én megállapítottam, nem mutat annyival több funkciót, amiért érdemes lenne megvenni, az ingyenes változat is bőven elég, hogy kipróbáljuk.

Véleményem szerint


A Writing Prompts-ot mindenképpen tudom ajánlani azoknak, akik írni szeretnek és az angol nyelvben jártasak, hiszen akár unaloműzésre is kiváló még azon kívül, amit a fentiekben taglaltam. Könnyen kezelhető és praktikus, az ingyenes verzió bőven elég, ha egy gyors, kéznél lévő inspirációt szeretnénk a zsebünkben tudni.

* ** *
Hasznos linkek:




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése