hétfő, március 14, 2016

Így írjunk akárhol

Az íróeszköz tagben már beszéltem a kedvenc találmányaimról, amiket előszeretettel használok íráshoz. Ezúttal egy pár alkalmazást szedtem csokorba, amik nagy segítséget nyújtanak, ha nincs nálam toll és papír, viszont a múzsa akkor sem hagyja magát, és igenis homlokon akar csókolni, akár tömegközledek, akár a két műszak közti szünetemet töltöm.

Három, íráshoz elengedhetetlen alkalmazás

Google Drive (és Google Docs)

Annak idején ódzkodtam a Google felhő alapú tárhelyétől, mára azonban nem igazán tudnék létezni nélküle, és szinte már csak ezen írok.

Előnyök:

  • Bárhol hozzáférhetsz – laptopon, telefonon, tableten – az összes feltöltött fájlodhoz, csak be kell jelentkezned a fiókodba

  • Szerkeszthetsz, írhatsz, visszaolvashatsz, megtekinthetsz, szinte minden fájlodat ide töltheted fel, hogy elérhető legyen, bárhol is vagy, és bárhonnan is szeretnéd elérni

  • Az automatikus szinkronizációnak köszönhetően mindig biztonságban tudhatod az írásaid és egyéb fájljaid, ha pedig beüt a gikszer, a webes felületen visszatekintheted a szerkesztési előzményeket, és vissza is állíthatod a dokumentumod korábbi verzióit, ergo soha többé nem veszik el semmi...
    .
Hátrányok:

  • ....hacsak nem bénázol, és nem törlöd ki saját kezűleg, mint én az egyik projektemből egy egész fejezetet...

  • Internet hozzáférés szükséges a használatához, bár egyes dokumentumokat offline is elérhetővé lehet tenni, amit onnantól kezdve szerkeszteni is tudsz internetelérés nélkül is, bár én ezt nem szeretem, mert utólag szinkronizálja le a változásokat, ha van már internetelérés, viszont engem mindig stresszel, hogy esetleg elveszik valami, pláne, ha egész sokat írtam hozzá valamihez

  • Nagyon nagy terjedelmű Word dokumentumoknál nehézkesen működik az app, bár a webes felület is belassul, és sokkal idegőrlőbb így alkotni rajta, különösen, ha sietnének az ujjaid

  • A mobilos alkalmazások még mindig kevésbé személyre szabhatóak, mint az internetes változat, teszem hozzá én mindig szeretem behúzni a bekezdések első sorait, de telefonon és tableten sose tudom, mindig csak gépen – bár ez inkább csak a szememet szúrja írás közben
  • Regisztráció szükséges a használatához
  • Mióta a Google alkalmazásokra bontotta a támogatott fájlok szerint, így több appot kell feltelepíteni, ami kismemóriájú eszközökön elég problémás. Azelőtt a Drive alkalmazással simán meg lehetett nyitni és szerkeszteni mindent, ma már külön a Docs kell, ha írni akarsz, ami igencsak nagy szemtelenség, hogy ezzel nyomják le a felhasználó torkán az új csilli-villi appjukat, ami voltaképpen totál felesleges, és csak a helyet foglalja a telefonban, tableten



Evernote

Azelőtt ki nem állhattam, manapság inkább élni nem tudok nélküle, egyszerűen szükségem van rá a napi működésemhez.

Előnyök:

  • A Drive-hoz hasonlóan az Evernote is felhő alapú, az internet segítségével minden jegyzeted és fájlod elérheted

  • Egyszerű a kezelőfelülete, ha eszedbe jut bármi brilliáns, pár pillanat alatt megörökítheted akkor is, ha nincs időd írni, így a címszavak felskiccelése sem okoz komolyabb gondot

  • Számos funkciója van, többek között kész listákat készíthetsz, akár bevásárló listát is, illetve emlékeztetőt is beállíthatsz hozzá

Hátrányok:

  • Regisztráció szükséges a használatához

  • Internetelérés nélkül nem igazán használható, elvégre az kell, hogy hozzáférj a fájljaidhoz

  • Az ingyenes változatban havi limited van, amit feltöltésre használhatsz – mivel én általában pár kb-os jegyzeteket töltök fel, nekem ez nem okoz gondot, de nagyobb fájlméretekkel már neccesebb kijönni havi 60 MB-ból



Egyéb jegyzetkészítésre használatos appok

Nekem, amíg Androidot használtam, a Jota volt a kedvenc ilyen alkalmazásom, jó pár írásomat írtam ott, mert gyorsabban ment telefonon, mint körmölni vagy a laptopon gépelni.

Előnyök:

  • Nem szükséges regisztráció, se internetelérés

  • Bárhol, bármikor tudsz rajta írni, nincs karakterlimit

  • A legjobb ilyen alkalmazások txt-ben mentik el a doksikat, így gépre másolva bármikor át tudod tenni Wordbe, vagy amibe akarod

Hátrányok:

  • Könnyen elveszítheted a dokumentumaid, akarom mondani, velem megesett, hogy egy novellaötletre elkezdtem telefonon írni, aztán teljesen megfeledkeztem róla, és laptopon ugyanarra elkezdtem egy totál más dolgot, vagyis ha kevésbé vagy otthon a szervezésben és rendszerezésben, mint én, könnyen elkavarhatod a cuccaidat

* ** *

Hát ennyit az ingyenes reklámozásról... Neked mi a kedvenc alternatív írásmódod? Kihasználod a 21. század pofás kütyüit, vagy maradsz a hagyományos toll és füzetnél?



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése